"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Friday, April 9, 2010

Yang baik mesti ada buruknya. Barulah saling melengkapi. Ceh!


Aku baru beli phone! Yay! Sangat suka!


Tapi, entah kenapa aku rasa tertipu. Of course aku beli yang tak ori. Mana ada phone ori dapat murah. Awal2 pon aku dah sedar. Tapi kalo orang tu nak tipu pon, tipu la cara pro sket, cam kedai2 lain! Ada ke patut sibuk2 dia kata phone tu ori, tapi sah2 manual dia fotostat punya. Dah tu, aku tengok IMEI siap boleh tau tu dari China yang bukan ori.

Aku bukan apa. Aku memang nak beli yang pirate punya. Murah sikit. Tapi, tak yah la sibuk2 nak explain pasal keoriginalan henpon tu dan betapa gempaknya henpon ori yang tu. Aku tak tanya pon!

Tapi yang paling aku bengang, kata ada warranty setahun. Aku beli la. Sekali lepas aku bayar, dah siap pasang apa semua, waktu nak tulis resit tu dia kata “kalau tak mau pasang antivirus, I tak boleh kasi warranty la.” Sial! Tapi, since aku dah takde masa nak argue dan aku takde mood, so aku pasrah.

Just hoping nothing bad will occur…


Ni bukan kali pertama aku kena tipu dowh… Standard la orang yang jual henpon tu main tipu2. Tapi selalu aku bertuah, sebab henpon yang aku beli semua xde masalah. Kalo orang tu tipu, aku reti pulak nak condemn orang tu balik sebelum aku beli. Well, next post, aku nak buat pasal cara2 penipuan orang yang jual phone kat booth2 dengan harga murah.

And JFYI, handphone yang murah adalah tidak ori. Mahal sikit, adalah AP (aku x tau maksud dia apa). Yang ori, tuuu… yang mahal nak mati tu. So kalo korang rasa seronok tengok yang murah2 tu, of course la tu x ori.


p/s: Henpon aku selama ni memang pirate. Aku pnah beli phone tak pirate dua kali je seumur hidup! Nokia itam putih 3315 tahun 2004 ngan Sony Ericsson K715i. Ala… Korang pon ramai yang pakai henpon pirate punya. Tak payah la kutuk aku ^_^

0 bebelan orang:

Post a Comment