"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Tuesday, April 13, 2010

Catuan Air dan korang semua

Last weekend, aku balik kampung kat Johor, daerah Batu Pahat. Terkejut aku bila tau ada catuan air kat sana! Air paip hanya boleh dibuka dari 10 MALAM hingga 10 PAGI. (Huh, macam internet Wimax kat rumah aku! Haha...) Katanya, empangan dah kering. Maklumlah, hujan dah kurang…

Kepada sesiapa yang memang tak kenal aku, fyi aku duduk kat Putrajaya/Bangi. Kat sini, setiap petang hujan! Paling tidak mesti gerimis, tapi selalu memang asyik hujan lebat, walaupun sekejap. Ni pun tengah lebat gila kat luar tu! Empangan mini kat Putrajaya (depan PICC) tu, bulan lepas dah cetek, sekarang dah dalam balik!

Bukan Putrajaya je. Area KL, lembah Kelang... senang cerita, area Sentral,memang selalu hujan. Hujan lebat sampai keluar kat berita Fly.fm (kat dalam berita trafik. Pasal trafic conjesction petang2)

Ini membuatkan aku terfikir…

Selatan dilanda kemarau sebab semua hujan dah lari ke Sentral ke? Aku tak tau la camne hujan kat Utara (aku jarang baca berita). Tapi kepada sesiapa yang duduk kat Sentral ni…


KORANG TAK RASA BERSALAH KE SEBAB RAMPAS HUJAN ORANG SELATAN?



Haha… Cam dalam cerita One Piece (a.k.a. Budak Getah) pulak, yang kisah Alabaster tu!

2 bebelan orang:

Syahirah Abdul Aziz said...

perlu ke masokkan one piece punye contoh? haha

Melati said...

isk... perlu2! peminat setia kena la camni! hahahahah

Post a Comment