"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Tuesday, June 2, 2009

Fikir dulu sebelum minum air sirap!

Air merah yang selalu dihidang bersama ais
Apabila diminum tatkala hari panas
Confirm hilang dahaga.
Ditambah dengan aroma ros
Benar2 menyamankan...
Itulah air sirap.
Tapi, walaupun air sirap sedap
Korang confirm ke air sirap tu halal?

Bukan la nak kata apa
Tapi zaman skarang ni bukan boleh percaya.

Sebelum ni, aku memang confirm la
Yang air sirap tu mmg terbukti kehalalannya
Walaupun ada sesetengah pek sirap tu tak ditulis
"ha lam alif lam"
Tapi takpe
Sebab dah jadi common sense la kan
Yang sirap memang halal
Apa je la ingredients dia pon kan.....

Tapi lepas aku mendengar hujah kawan aku
Tiba-tiba keyakinan aku goyah
Otak tak keruan
Hatiku menjerit,
"Betul juga cakap dia ni!"

Aku dan kawan aku ni
Bukan terer sangat soal agama
Tapi dalam bab ni
Korang tanya la mana-mana ustaz
Mana-mana mufti

"Halal ke air sirap tu?"

Nanti pasti korang dapat jawapannya:
"Memang tak halal"

"Kalau minum kat kedai pastu blah tak bayar"

Sekarang ada faham? Hehe..

Oh, btw, lawak kurang lawak ni dipersembahkan oleh Encik Bonekalife (sila klik link di sebelah). Hehe... saje je nak promote die. Ey, aku bkn promote die sebab kawan, ok! Aku memang suka blog die. Dan aku suka comic strip dia dan suka produk dia. OK la.. Orang dia pon aku suka gak. Aku memang kagum ngan orang yang tinggi cita2 cam dia ni. Dan sekarang ni dia tengah cari bakat baru, so sesiapa yang rasa lukisan dia chomel molecx tu, ataupun ade article psl bdk2 indie or apa2 produk ke... Sila2 la masuk page dia. Dan sesiapa di luar sana yang takde bakat pon, sila2 la masuk page dia: Bonekalife

2 bebelan orang:

Muhamad Zaki Zafir said...

halal je..haha...

* jgn bgtau kakak aku psl aku ade blog eh..plis x2..

solehah said...

http://matahari89-jawab-tags.blogspot.com

anda dapat awards kat situ. jangan segan silu amek ye? :D

Post a Comment