"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Monday, March 15, 2010

Dukun Multi-purpose

Di sebuah perkampungan yang agak terpencil, di sebuah taman larangan yang jarang dikunjungi orang, tinggallah seorang dukun tua. Dukun tersebut....

- Ok, aku melebih2kan cerita. -

Sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku mengunjungi sebuah dispensari (klinik) berdekatan. First time datang, dengan jakunnya aku mendaftar.

"Cik Melati!" Tiba-tiba namaku dilaung oleh sebuah suara yang kasar. Aku menoleh. Seorang lelaki yang hampir tua bangka menjengukkan kepalanya dari celah pintu.

Masuk ke bilik rawatan, lelaki tua bangka itu sudah tiada di tepi pintu. Sebaliknya, dengan magiknya dia sudah berada di kerusi. "Cik Melati, sakit apa?" tanyanya dengan kompiden. Aku dengan terpinga2 pon kata la aku batuk ngan sesema.

Tanpa perlu diperiksa (hanya interbiu je), dia pun blah ke bilik sebelah. Tandanya aku pun dah boleh keluar untuk ambil ubat.

Kemudian, namaku dilaung kembali. "Cik Melati!"

Aku mengangkat kepala. Lelaki tua bangka itu lagi! Kali ini kepalanya dijengukkan keluar dari celah cermin kat tempat ambil ubat. Aku usha2 la kat dalam tu, mana tau ada orang lain. Tapi tak ada. Hanya dia dan rak2 ubat.

Dan barulah aku faham. Doktor ni memang multi purpose, beb! Doktor 3-in-1! Dialah nurse, dialah doktor, dialah farmasi. Dia yang conquer dua2 bilik.

Love conquers all!~ <---ini tak ada kena mngena




Isk... tiba2 aku terfikir.

"Patut ke aku makan ubat yang dia prescribe ni eh?"

1 bebelan orang:

uptownkitz said...

chop!! lokasi dpenseri?? mcm pnah ku alami kejadian sebegini ohuk3..

Post a Comment