"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Tuesday, March 9, 2010

Kepentingan Sukan (macam tajuk soalan esei SPM la pulak..)

Visit: http : / /redmelati . blogspot . com for better view

Last weekend, aku dengan mulianya telah menjadi sukarelawan untuk Karnival Olahraga Uniteng. Sambil2 kulit aku menyerap sinar UV berlebihan sambil melanin di kulitku menebal, tiba2 aku terkenang waktu aku bersukan zaman2 sekolah dulu.

Eh kejap! Aku tak bersukan la pulak!
(perbarisan dikira bersukan ke?sebab aku selalu masuk)

Tapi aku selalu kena paksa masuk Sukantara (kalo tak datang, kena denda ramai2. habis la imej suci aku!) .

Bagi sape yang tak tau sukantara (mane la tau, skola kat Sri Lanka ke...), sukantara tu adalah event sebelum Hari Sukan Sekolah, yg mana objektifnya adalah untuk mencari peserta berbakat dari kalangan semua pelajar

Aku masih ingat, saat2 aku dapat nombor satu (dari belakang) dalam semua acara larian. Aku juga masih ingat tatkala aku terlalu hebat sehingga tidak dibenarkan layak (disquallified sebenarnya. sebab tak reti baling). Dan aku masih ingat saat2 yang mana cikgu kata aku tak payah masuk sukantara sebab aku kompem finalist untuk Hari Sukan (sebagai pecacai/kuli cikgu a.k.a. sukarelawan).



- Damn. Pengalaman payau! -



Aku tak faham kenapa para kaki bangku kena join Sukantara. Sah2 la nama kitorang tersenarai kat bawah sekali dalam list pemarkahan. Sah2 la kitorang dipangkah dari acara2 berkaitan! Hurm...




Oh, mungkin itu la tujuan dia! Tanpa si lembab, siapalah si laju, kan?

Jadi hakikatnya, golongan seperti aku memainkan peranan yang sangat penting dalam Sukantara.

Hurm... Aku memang mulia. Aku dah agak dah!

0 bebelan orang:

Post a Comment