"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Tuesday, October 26, 2010

Petua: Orang Tua Kata "No, Don Du Det!" **

best viewed in http: // redmelati .blogspot .com
Orang Melayu memang banyak sangat2 pantang larang. Dibesarkan dalam keluarga Melayu (walaupun my bonda orang Jawa, still, sama la tu!), boleh dikatakan hampir semua pantang-larang kat Tanah Melayu ni aku dapat hafal.

Ini ukiran Orang Tua.
Found in Google.
Isk, meremang bulu roma aku tengok gambar ni!


Not that I believe in any of them pantang2. I mean, first of all, syubahah kalau percaya (or is it syirik?). Contoh pantang: kalau anak dara nyanyi kat dapur, nanti kahwin dengan orang tua. Ngeh. Kalau macam tu, semua anak dara zaman sekarang akan kahwin dengan orang tualah. Sekarang ni kan tengah ada wabak Selesema Bibir (Bieber Fever), sah2 la anak2 gadis sunti bawah umur tu semua ada habit nyanyi kat dapur (walaupun diorang tak masak, cuma masuk dapur untuk cari makan).


Pembawa virus Selesema Bibir
Kalau anak gadis kawin orang tua, boleh salahkan dia
Alamak, aku edit gambar style Perez Hilton la pulak



Ok, cukup la mukadimah aku.


Topik ni aku bangkitkan sebab aku baru langgar DUA pantang-larang. Of all things, mak aku saaaangat la tak kasi aku buat DUA perkara ni, but still aku buat gak:

  1. Potong rambut sendiri (jimat wooo~)
  2. Potong hujung seluar yang dah pernah guna (konon la terer sangat nak alter seluar)

Aku tak taulah ni Melayu punya hal, or Jawa, or Minang, or Bugis ke. Tapi, mengikut pantang, kalau buat salah satu dari dua perkara ni, maknanya orang tu potong limpah rezeki sendiri. Nanti, nasib malang pula yang datang menimpa dia .

Not that I believe in such ridiculous beliefs, but still.... Err....


REZEKI AKU DAH TERPOTONG DAH KE NI?

Mungkin aku patut pergi mandi bunga.

Jom pergi spa!










Isk, apa aku pikir ni? Astaghfirullah al-Azim...


**Orang tua kata: "No, don't do that!"

0 bebelan orang:

Post a Comment