"A good blogger doesn't need flamboyant templates"

Hmmpphh Aku blogger picisan je. Template kena la over,you!~

Tuesday, February 16, 2010

Google adalah pengancam hidup kita

Aku tau korang mesti ramai dah tau. Especially lepas Fly.fm warning pasl ni last month. Tapi baru sekarang aku discover.

Ala, aku kan memang ketinggalan sikit. Tapi bagi sesiapa yg lagi ketinggalan dari aku, sila2 la baca.

Pendahuluan:
Pelik btol bdak2 yang takde facebook/suka2 tukar nama kat facebook. Kan susah bila orang nak kontek. Aku yang tengah bengang x dpt kontek sorang member aku dengan saja2 nya menggatal tangan menaip nama penuh member tuh kat google.

And guess what? Banyak siott data dia kat tenet! Especially data kat kolej dia (sama kolej ngan aku pon). Habis kantoi segala bagai info pasal carry mark dia waktu semester2 yang lepas. Haha!

Cerita aku:
Hal ini telah menjadikan aku cuak. Camne kalo ade orang lain jumpe carry mark aku?

So aku pon menggoogle la nama penuh aku... Kalau dulu, orang kata "anda adalah sangat buang tebiat/perasan glamer kalo anda google nama anda". Tapi ni untuk safety aku, ok! Ntah apa yg memalukan yg terdedah kat tenet, aku mesti la nak tau!

Dan bila aku google je....




!@#$%^&*()!@#$%^&*(!@#$%^&*







(aku tercarut)




(dan terbeliak)




(adeh... tetiba rasa macam nak sembelit)




Gila arh! Sejak bila aku daftar semua ni???



Daftar jadi tutor? Huh?
Oh... Suatu masa dulu, bila aku dengar jadi tutor ni senang. Lagipon waktu tu otak aku masih blom bengong lagi. Daftar je, bukan apa pon. Waktu aku foundation dulu...
Tapi dia siap bagitau segala info aku psl alamat ngan no tepon lagi tu! Cis!

Huh? Carry marks aku kat uniteng? Eh? Banyak nye info aku psl kt uniteng?

Kantoiiiiii..... Tapi, lupakan je la. Lgpun yang aku jumpa tu wkt foundation dulu punya gak. Bukannye digunapakai waktu degree nih...

Arrgghhh??? Blog sana? Blog sini? Blog situ?
Erm... Tak memalukan kot? Let's just say, google membantu mempromote aku in some way (wpun x de berkesan pon)

Ehhh??? Facebook pon ada?
Ok, aku kena set privacy aku kat facebook!

Eh? Friendster?
Haha.... Wujud lagi ke frenster? Ok, delete!


Eh jap. Pendaftaran apa ni?

Member baru apa ni?


Google groups? Aku x pnah tau pon google groups ni? Guna google groups pon x reti!



Apaaaaa niiiiiiii!!!!!!!!!



Tapi kan... Bila fikir balik, ramai manusia2 kat sana yang aku x nak diorang tau yg aku masih hidup lagi. Ramai manusia kat luar sana yg aku x nak diorang tau aku skang study kat mana. Isk... Senang2 je diorang tau kolej aku???

Uniteng ni memang tak melindungi privasi orang langsung! Generate professional konoN! Mereka sendiri tidak professional dalam hal2 camni! Ceit! Dasar taik idong!


Takuuuuttttttnyaaaaaa!!!!!


Nasihat aku:
Buat korang di luar sana, kalo korang rasa korang glamer, bajet hot, rasa cam ramai orang nak google korang, baik cek apa yang boleh menggugatkan kemachoan korang kat google.

Kalo korang x cun, x de sape sangat nak google korang, nak abaikan pesanan aku ni pon x pe.

***Dalam kes aku, aku rasa aku hot dan glamer, so aku memang x leh abaikan hal2 macam ni. But then again, aku ni delusional sikit. Biarlah aku perasan sorang2. Hahaha***

1 bebelan orang:

cik.no.one said...

gle weyh...
senang je org nak stalk kte...
BAHAYAnye!!!!!!!!!!!

Post a Comment